سئو چیست؟

۲ بازديد
یادگیری سئو فرآیندی دشوار و زمان‌بر است! ولی زمانیکه تاثیر آن را در رشد و رونق کسب و کار خود مشاهده می‌کنید متوجه خواهید شد که ارزش این همه انرژی و هزینه را داشته است. در شروع آموزش و به ویژه با استفاده از منابع رایگان شما با انبوهی از مفاهیم و نکات تخصصی روبرو می‌شوید که موجب سردرگمی و دلسردی از یادگیری می‌شود.
ولی نگران نباشید در این صفحه یک ساختار منظم و هدفمند را به شما معرفی می‌کنیم.
تعاریف بسیار زیادی برای مفهوم سئو ارائه شده است. شاید اولین و ساده ترین بیان این باشد که؛ SEO نسخه کوتاه شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.

ولی هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه رضایت کاربر است.

با ورود الگوریتم‌های جدید و تغییرات در رتبه‌بندی نتایج؛ تجربه کاربری به یک فاکتور مهم در سئو تبدیل شده است و گوگل تلاش می‌کند تا سایت‌هایی را در رتبه‌های بالا قرار دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت بخش است.
با نگاه مدرن‌تر می‌توان گفت؛ SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است.
برای کسب موفقیت در سئو باید بیش از هر چیز به رضایت کاربر توجه کنیم. رضایت کاربر از محتوای شما به عوامل متعددی بستگی دارد. ادبیات شما، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، نحوه نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، پاسخ‌گویی به سوالات کاربران و بسیاری موارد دیگر بر رضایت کاربران تاثیر گذار هستند.
سئو چطور به  رشد کسب و کار شما کمک می‌کند؟
طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام می‌شود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.
اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت می‌کنند. همین فرآیند ساده موجب می‌شود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید.
به عنوان مثال تصور کنید که فردی به دنبال خرید گوشی سامسونگ اس 23 باشد، اولین اقدام او احتمالا جستجوی همین عبارت در گوگل است. پس از جستجو لیستی از نتایج به کاربر نمایش داده می‌شود. سایت‌هایی که رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند قاعدتا شانس بیشتری نیز برای ورود این فرد به سایت خود خواهند داشت.
چرا سئو سایت برای ما مهم است

 به طور متوسط 32 درصد کاربران دسکتاپ و 24 درصد کاربران موبایل بر روی رتبه یک گوگل کلیک می‌کنند

پس از ورود کاربر به سایت فرآیند تبدیل او به مشتری آغاز می‌شود. حال تصور کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند. احتمالا از سایت خارج شده و گزینه دیگری را در گوگل انتخاب می‌کند. رفتار کاربران هنگام جستجو یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود.
در مجموع می‌توان گفت؛
هرچقدر شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربرا
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در ناجی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.